09.07.2025
A-ŞARTLAR
- Kurumlar arası yatay geçiş yükseköğretim kurumlarının aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında ve Yükseköğretim Kurulu tarafından yayınlanan kontenjanlar çerçevesinde yapılır.
- Ön lisans diploma programlarına ikinci ve üçüncü yarıyıllarda, lisans diploma programlarına ise birinci ve son sınıflar hariç sadece güz yarıyıllarında yatay geçiş yapılabilir.
- Yatay geçiş başvurusu yapacak öğrencinin ayrılacağı diploma programında, geçiş yapacağı yarıyıla kadar olan derslerinin tümünü başarmış olması, ağırlıklı genel not ortalamasının (AGNO) en az 100 (yüz) üzerinden 60 (altmış) ,4.00 üzerinden ise 2.00 olması gerekir.
- Öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumunda başarısız dersi bulunan ve disiplin cezası almış olan öğrenciler yatay geçiş başvurusunda bulunamazlar.
- Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.
- İkinci öğretim diploma programlarından başarı bakımından bulunduğu sınıfın ilk yüzde onuna (%10’una) girerek bir üst sınıfa geçen öğrenciler, birinci öğretim diploma programlarına kontenjan dâhilinde yatay geçiş yapabilirler.
- Açık ve uzaktan öğretimden örgün öğretim programlarına geçiş yapılabilmesi için, öğrencinin öğrenim görmekte olduğu programdaki genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 80 olması ve kayıtlı olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği üniversitenin diploma programının o yılki taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir.
- Sınavsız ikinci üniversite kapsamında açık öğretim programlarına kayıtlı olan öğrenciler yatay geçiş yapamazlar.
B-BAŞVURU YERİ ve BAŞVURU ŞEKLİ
Başvuru Adresi: https://obs.ksbu.edu.tr/oibs/hoa_app/login.aspx
Yatay geçiş başvuruları, evrak asıllarını kesin kayıt sırasında teslim etmeleri koşulu ile çevrimiçi başvuru sistemi üzerinden yapılır. Sistem üzerinden yüklenen belgelerin eksik olması halinde başvuru değerlendirmeye alınmaz.
Kayıt hakkı elde eden adayların kesin kayıtları, ilgili Fakülte Dekanlıkları ve Meslek Yüksekokul Müdürlüklerine yatay geçiş takviminde belirtilen tarihlerde evrak asılları ile şahsen müracaat ederek yüz yüze yapılacaktır.
C-BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER
- Başvuru Belgesini indirmek için tıklayınız (Başvuru ekranı 14.07.2025 tarihi saat 10.00’da açılacak olup, 18.07.2025 tarihi saat 17.00’da kapatılacaktır.)
- Öğrenci Belgesi,
- Not Döküm Belgesi (transkript); başvuruda bulunan öğrencinin ayrılacağı yükseköğretim kurumunda okuduğu bütün dersleri ve bu derslerden aldığı notları gösteren onaylı belgenin aslı,
- Öğrencinin ayrılacağı yükseköğretim kurumunda okuduğu derslerin öğretim planının (ders müfredatları ve ders içerikleri) tasdikli örneği, (İlgili Üniversitenin internet sayfasında ders müfredatlarına ait varsa bağlantı adresi)
- Öğrencinin ÖSYS’ye girdiği yıla ait ÖSYS sonuç belgesi,
- İkinci öğretim programlarından normal öğretim programlarına yatay geçiş başvurusunda bulunacak öğrencilerin öğretim yılı sonunda bulundukları sınıf itibarıyla ilk %10’a girdiklerine dair resmi belge,
- Öğrencinin kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan disiplin cezası almadığını gösterir belge,
- Öğrencinin yatay geçiş yapmasına engel olmadığına dair ilgili Üniversiteden alacağı belge,
- Yurt dışından yatay geçiş başvurusunda bulunacak öğrencilerin öğrenim gördükleri Üniversite için tanınırlık belgesi,
- Yurt dışından yapılacak yatay geçiş başvurularında not döküm belgesi (transkript), ders planları ve içeriklerinin Türkçeye çevrilmiş ve onaylanmış olması gerekir.
* Başvuru esnasında yanlış beyanda bulunan ve eksik, yanlış, onaysız evrakla başvuruda bulunan adaylar değerlendirmeye alınmaz, sonradan bu durumu tespit edilenlerin kaydı yapılsa bile iptal edilir.
** Posta, kargo, kurye yoluyla ya da şahsi olarak yapılan hiçbir müracaat değerlendirmeye alınmayacaktır.
Sisteme yüklenen belgeler, birim öğrenci işleri-bölüm sekreterleri tarafından doğrulukları kontrol edildikten sonra Başvuru Onayı verilecektir. Onay verilen başvurular değerlendirmeye tabi tutulacaktır. (Başvuru Onayı verilmeyen müracaatlar değerlendirmeye alınmayacak olup, gerekli şartları sağlamayan adayların başvurularını sistem kabul etmeyecektir.)
Ç-DEĞERLENDİRME
Kurumlar arası yatay geçiş başvurusu yapan adayların değerlendirilmesinde Üniversitemiz Yatay Geçiş Yönergesinin 7. maddesinde her birim için yer alan değerlendirme formülü kullanılır.
KSBÜ Yatay Geçiş Yönergesi için tıklayınız.
Kurumlar arası yatay geçiş başvuruları, yatay geçiş takvimine uygun olacak şekilde yapılacak olup, sonuçlar Üniversitemiz internet sayfası (ksbu.edu.tr) ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (oidb.ksbu.edu.tr) internet sayfasından ilan edilecektir.
D-KONTENJANLAR
Program Adı | Kılavuz Kodu | 2.Sınıf Yurt İçi Kontenjan | 2.Sınıf Yurt Dışı Kontenjan |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Prg. | 111451677 | 3 | 1 |
İlk ve Acil Yardım Prg. | 111490171 | 3 | 1 |
Çocuk Gelişimi Prg. | 111490198 | 3 | 1 |
Eczane Hizmetleri Prg. | 111490237 | 2 | 1 |
E-DEĞERLENDİRME ve BAŞVURU TAKVİMİ
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) ile Yapılacak Yatay Geçiş Başvuru Değerlendirme ve Kayıt Tarihleri | |
Yatay Geçiş Başvurularının Başlangıç Tarihi | 14.07.2025 |
Yatay Geçiş Başvurularının Son Günü | 18.07.2025 |
Başvuruların Değerlendirilmesi Başlangıç Tarihi | 21.07.2025 |
Başvuruların Değerlendirilmesi Son Günü | 24.07.2025 |
Yatay Geçiş Başvuru Kabul Edilen Öğrencilerin Duyurulması | 25.07.2025 |
Yatay Geçiş Başvuru Kabul Edilen Öğrencilerin Kesin Kayıtlarının Başlangıç Tarihi | 28.07.2025 |
Yatay Geçiş Başvuru Kabul Edilen Öğrencilerin Kesin Kayıtlarının Son Günü | 30.07.2025 |
Yatay Geçiş Başvurusu Kabul Edilen Yedek Adayların Kesin Kayıtlarının Başlangıç Tarihi | 31.07.2025 |
Yatay Geçiş Başvurusu Kabul Edilen Yedek Adayların Kesin Kayıtlarının Son Günü | 01.08.2025 |
F- DERS İÇERİKLERİ
Kurumlar Arası Yatay Geçiş kapsamında kayıt yapacak Üniversitemiz öğrencilerine ıslak imzalı belge verilmeyecektir. Öğrenciler, https://obs.ksbu.edu.tr/oibs/bologna/ adresinden ders içeriklerine ulaşabileceklerdir.
Üniversitemize yatay geçiş için başvuruda bulunacak diğer Üniversite öğrencilerinin kayıtlı oldukları Üniversitelerinden benzer yolla temin edecekleri ders içerikleri kabul edilecektir.
G- İNTİBAK ve DERS SAYDIRMA İŞLEMLERİ
İntibak ve ders saydırma işlemleri ilgili dönemin ders kayıt haftasında Meslek Yüksekokulumuza verilecek dilekçe sonrasında gerçekleştirilecektir. Web sitemizden ayrıca duyuru yapılacaktır.